EDIYA Members APP Renewal
Ediya Coffee's membership system was reorganized, customer benefits were increased through Q-Commerce service, and renewal was carried out to expand online sales of affiliated stores.
Ediya Members has been reborn as an O2O membership platform to enhance the satisfaction of both customers and merchants and to become the best coffee brand in name and reality.
CLIENT EDIYA
PERIORD 2022.07 - 2023.05
ROLE Design Lead
APP DOWNLOAD
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ediya.coupon&pli=1
ICT AWARD KOREA 2023
Digital Technology Innovation - Grand Prize Winner이디야 멤버스 앱 리뉴얼 구축 프로젝트는 이디야커피의 멤버십 제도 개편과
Q-Commerce 서비스를 통한 고객 혜택 증대, 온라인 매출 확대를 위해 전면적인 멤버십 리뉴얼을 진행하였습니다.
오픈 이후 신규회원수 160% 증가 및 앱 사용 고객 수 약 20% 증가, 앱 다운로드 건수 60만건을 돌파하였고
2023 ICT어워드 디지털 혁신부문에서 대상을 수상하였습니다.
Design Strategy
EDIYA + Coffee + Customer eXperience
지금까지 쌓아온 이디야 구매고객으로부터 나오는 경험을 기반으로
이디야스러움과 커피전문점스러움을 만들어갈 뿐 아니라 새로운 차별화 서비스와 UI로 경쟁우위를 만들어가고자 했습니다.





